søndag den 2. december 2012

1. søndag i advent

Som jeg jo skrev i går, havde jeg forelsket mig i de små træhuse med lys i som advents-stager....Og hvad gør man så søndag eftermiddag når man godtnok har en handy-man i huset, men hverken har træ eller værktøj til at lave dem. Tja - man kører da lige forbi sin far, som altid (og jeg mener ALTID) er frisk på at hjælpe med de nogengange ret så spontane ideer :-) FANTASTISK!!!
 
Så der blev målt, savet, pudset og boret huller og vupti havde vi adventsstager. Jeg overvejer nu om der skal skrives tal på - det tror jeg der skal, men det blir ikke i dag, for dagen er næsten gået nu.....
 


Jeg havde egentlig forelsket mig i de fantastiske papir-træer fra Miss Étoile, som I kan se nedenfor, dem er jeg SÅ vild med, men ak, så specielle ting kan man altså ikke finde på Møn en søndag eftermiddag, så man må bruge hvad man har i huset.
 
 
Jeg er også i gang med en styling af dette rådyr - måske kommer han også til at stå sammen med husene.
 Jeg har selvfølgelig sat lysmanchetter i, og husker at holde godt øje med lysene så de ikke brænder ned i træet!!!! Skal prøve at finde nogle indsatser i metal der kan passe ned i dem.
 
Fine papirsting fra Miss Étoile, fås blandt andet hos Bahne
 

 
Lanterne og fugle også fra Miss Étoile.....Tja det var måske en ide en anden god gang, for de er godt nok fine (jeg må vist ha en lille romantiker boende indeni - uden at jeg helt er klar over det selv) hihi
 Ønsker jer alle en fortsat god 1. søndag i advent og en dejlig uge....
 

13 kommentarer:

  1. Tak, du gav mig lige ideen til adventstager til næste år;0)
    Skal jeg sige det? Ok.... Jeg må lave huse som dine, men som en lille juleby med husnummer, dør, vinduer mm. har helt lyst til at gå i gang.
    Har desværre bare ikke en handy far nogle steder og intet træ, jeg putter ideen i bogen sammen med alle de andre;0))
    Jeg er også lidt vild med de der træer, men kan ikke lige få dem til at passe ind herhjemme.
    God aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det er da en super ide - jeg tænkte også videre mens vi lavede dem, og der er virkelig mange muligheder for videreudvikling :-)

      Slet
  2. Fed ide og fedt du har en hjælpende far ved hånden. Jeg syntes også "husnumre" kunne være fine.
    I går var jeg faktisk selv på jagt efter Etoile juletræerne i Bahne. De små var der kun tre udstilingsmodeller tilbage af, så det kan godt være at du skal være snart ude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina, jamen så må jeg jo en tur i Bahne....og håbe på at jeg har heldet med mig her lidt længere sydpå :-) blir altså nødt til at eje mindst et af de træer!!

      Slet
  3. Sikke nogle fine stager - ville ønske min far var handy med en stiksav.

    Tror husene kunne være ret frække med store grafiske numre, hvor man ikke ser hele nummeret, lidt a la mussel mega, hvis du forstår hvad jeg mener...

    God 1. Advent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita, ja det var også noget med grafiske numre jeg tænkte på, men god ide at lave dem større end huset.... Der er jo bare vildt mange muligheder for at lave dem til sine helt egne :-)

      Slet
  4. Hurra for din far og for jeres projekt- de er søde! Og tal kunne da være fedt hvis du skriver dem enkelt og grafisk- har du mon en skabelon du kan bruge? Eller hvis man kan finde små metal-1234 og sætte på kunne det også være fedt. Glædelig 1 advent til til også Mette;) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mille, ja det er altså virkelig HURRA, for han har godtnok hjulpet mig med mange ting, det er jeg simpelthen så glad for :-)

      Slet
  5. metal indsatserne køber du i Panduro, de har dem i flere str. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte faktisk på det, men har ikke lavet så meget i træ før :-) men tusind tak for opdateringen, det vil jeg prøve :-)

      Slet
  6. Fin adventsdekoration du fik dig der!
    Ja, den fra Miss Etoile ser også fin og romantisk ud, men jeg synes altså også den ser lidt brandfarlig ud ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du ret i, men flot er den :-)

      Slet
  7. Tak for din besked:) Fine stager! Jeg bøvler altid med at få lavet en advents-dekoration, men denne holder jo mange år frem.
    God weekend

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at læse med og lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad :-)